Latarnia umarłych przy ul. Św. Sebastiana


6 osób skomentowało:

Unknown pisze...

A gdzie jest/był kościół św.Idzego???? Gdzie był ten szpital - jest jeszcze budynek?
Masz może jakąś mapkę.
Super temat. I ta łąka Sebastiana...
To kiedy powstała ul. św. Sebastiana.
Od kiedy jest hotel Royal?

Jakub pisze...

A co jest pod numerem Św. Sebastiana 21? Zdecydowałem się dziś pobiegać okrążając teren zielony widoczny na satelicie, na tyłach kościoła św Pawła Apostoła - przebiegłem Dietla, Stradomską, Gertrudy i Sebastiana, nawet zaglądając w otwarte podwórka, ale mur wysoki i z zasiekami - dopiero na św. Sebastiana (przy Dietla) jest brama, widać zieleń (po ciemku) ale wejść się nie da - a na bramie nr 21. :)

Fakirek pisze...

Pewnie pytanie dotyczy tej metalowej bramy obok KredytBanku. To jest wjazd na teren ogrodów xx. Misjonarzy przy kościele św. Pawła na Stradomiu. Raz brama była otwarta i wślizgnąłem się na chwilę do ogrodu.
Misjonarze do ogrodu czasami zapraszają gości. Widziałem dużo ludzi po majówkach itp. Może gdyby zapytać na furcie od Stradomskiej to by pozwolili wejść.
Ja ogród codziennie widzę z okien.
Na zamieszczonym powyżej planie widać, że gdy jeszcze istniała łąka św. Sebastiana już ogrody były w tym miejscu.
Sprawdzałem na Targeo budynek 21. Ale zapewniam, że w ogrodzie nie ma takiego budynku. Kiedyś był, ale jakieś 2 lata temu rozebrali. Ostatnio zresztą xx. Misjonarze porządkują i modernizują nieco drzewostan w tym sadzie.
A co do wysokich murów - młodzież szkolna i dzieciaki nie widzą w tym problemu. Z ul. Gertrudy, dachami - koło moich okien - dalej przez ogród - robią sobie skróty do ul. Dietla ;-) Nie namawiam jednak, bo staramy się to zgłaszać na policję.

Fakirek pisze...

Zresztą - jeśli dobrze kojarzę - posiadłość Misjonarzy rozciągała się także na drugą stronę ulicy Stradomskiej - wzdłuż Wawelu z jednej i koryta Wisły (obecnie Dietla) z drugiej strony, aż po obecną ul. Smoczą.
I jakieś przepiękne ogrody istniały ongiś w okolicach obecnej św. Agnieszki, Koletek. Nazywano to miejsce chyba nawet Raj...

Anonimowy pisze...

..napisz proszę ,gdzie udało Ci sie wyszperać info o tym ,że na miejscu dzisiejszej kamienicy Sebastiana był kościół? Czy znasz może jakieś ciekawe informacje,historie na temat tej właśnie kamienicy, ew gdzie tego szukać?

Fakirek pisze...

Hm..., szperałem za tymi informacjami trochę i - niezbyt profesjonalnie - nie notowałem źródeł. Informacje te wyszukiwałem w Kalendarzach Józefa Czecha, opracowaniach o rozbudowie przedmieść Krakowa. Wiele źródeł wspomina o łące św. Sebastiana. A co do konkretnej kamienicy to nie pamiętam dokładnie. ale jeśli dobrze pamiętam to jakieś źródło z zasobów on-line Małopolskiej biblioteki Cyfrowej.

Prześlij komentarz

top